13 Mayıs 2016 Cuma

ZAMİR ÇARKI


MATERYAL RAPORU Ad soyad :Abdullah Ağar, Yasin Yar, Halil Çelik, Selim Maytalman, Recai Ünver Bölüm :Türkçe Öğretmenliği 2.sınıf Numara :3221140013,3221140022, 3221140005, 3221140038, 3221140016 1.Genel Bilgiler : 1.a. Materyalin Adı Başlığı: Zamir Çarkı 1.b Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe dersi 1.c Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 6.Sınıf 1.d Materyalin Kullanılacağı Konu: Zamirler 1. e Materyalin Hedeflediği Kazanımlar: Zamir çeşitlerini ayırt eder, zamirleri cümle düzeyinde kavrar, zamir örneklerini söyler, zamirleri uygulamalı olarak öğrenir, öğrencinin derse olan ilgisi artar, zamirleri bulur, öğrencinin problem çözme becerisi gelişir. 2.İçerik Bilgileri 2.a Materyali hazırlamada kullanılacak malzemeler: Sunta, renkli karton, tutkal,küçük boy çivi, makas,uhu,makas,çekiç,bant,testere 2.b Materyalin Yapılışı:40 cm çapında bir daire halinde sunta kesilir. İki adet yirmi beş cm uzunluğunda iki çıta kesilir. Sonra bu çıtalar çivilerle birbirine tutturulur. İki çıta arasına daireler dönebilecek şekilde bir makara düzeneği yerleştirilir. Pasta dilimleri şeklinde sekiz dilim dairelerin üzerine yapıştırılır.Üstüne zamirler ile ilgili örnekler yapıştırılır. 3.c Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı: Dersin başında dikkat çekmek için kullanılabilir, aynı zamanda rastgele öğrenci listesi üzerinden herhangi bir öğrenci seçilir, çarkı çevirmesini istenip, oka gelen cümledeki zamirleri bulması istenir. Alternatif olarak sınıf dörder gruba bölünür , öğretmen çarkı çevirir, gelen cümleyi sesli bir şekilde okur, cevabı en çabuk bulan gruba çarkı çevirme şansı verilir ,çarkı çeviren öğrenci gelen cümleyi sınıfa tekrar okur,cümledeki zamir zamir çözümlemesi için,kendi grubu haricinde, diğer grupların cevap vermesi istenir. Bu şekilde her gruba materyali kullanma şansı doğar. Bu süreçte doğru cevabı veren her gruba artı on puan verilir. Dersin sonunda en fazla puanı toplayan gruba artı yirmi puan değerlendirme notuna yansıtılır.İkinci gruba artı on beş , üçüncü gruba artı on, dördüncü gruba da artı beş değerlendirme puanı verilir. 3.Öz Değerlendirme 3.a Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlediğiniz Yol ve Araştırma Süreciniz: Materyali planlarken altıncı sınıf öğrenci düzeyini göze alarak renkli kartonlar kullanıldı. Aynı zamanda öğrencinin olgunlaşma düzeyine uygun yazı puntoları kullanmaya çalıştık. Materyali hazırlarken öğrencinin eğlenerek derse katılımı düşüncesinden yola çıktık. Aynı zamanda derse ilgisi olmayan öğrencilerin bile katılımını sağlamaya çalıştık. 3.b Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaştığınız Güçlükler: Suntayı daire şeklinde kesmek oldukça zordu.Dairelerin dönmesini sağlayan düzeneğin yapılması oldukça zordu.Materyalin birleştirilmesinde biraz sıkıntı yaşadık. 3.c Sizce Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar:Öğrencilerin güdülenmesinde renkli ve hareketli olması etkili olur.Kullanımı kolaydır.Uzun süreli kullanımlarda yıpranmaya karşı dayanıklıdır.Konunun pekişmesini sağlar,boyut ve ebatları kullanım kolaylığı sağlar. 3.d Sizce Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar:Materyalin taşınması zordur.Materyalin yapılış sürecinin uzun olması ve maliyetinin yüksek olması olumsuz yönlerindendir. 3.e Materyal İle İlgili Diğer Görüş ve Önerileriniz:Materyal geliştirilmeye açıktır.Öğrencileri eğlendiriyor olması dersi daha verimli kılar.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder