9 Mayıs 2016 Pazartesi

Söz Sanatları


MATERYAL  RAPORU

Hazırlayanlar
Adı-Soyadı: Zeynep BULUT(3221140015)
                     Esra TEZEL(3221140027)
                     Hava GÜZEL(3221140036)
                     Dilan ŞİMŞEK(3221140051)
1.Genel Bilgiler:
1.a.Materyalin Adı/Başlığı: Sanatımı Bul
1.b. Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe
1.c. Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 6. Sınıf (8. Hafta 2 ders saati)
1.d. Materyalin Kullanılacağı Konu: Söz Sanatları
1.e. Materyalin Hedeflediği Kazanım(lar):
1.Öğrendiği söz sanatlarını birbirinden ayırt eder.
2.Söz sanatlarının adlarını hatırlayabilir.
3.Grupla çalışma yeteneğini kazanır.
4.Dinleme/izleme yöntem ve tekniklerini kullanır.
5.Dinlediklerine/izlediklerine ilişkin sorulara cevap verir.
6.Sesini ve beden dilini etkili kullanır.
7.Söz sanatlarının anlatıma olan katkısını fark eder.
2.İçerik Bilgileri:
2.a.Materyali Hazırlamada Kullanılacak Malzemeler: 3 adet mukavva, 1 adet yapıştırıcı, 6 adet renkli karton, 1 paket etiket, 3 adet renkli kalem, 1 adet tahta kalemi, cetvel, makas, kurşun kalem, silgi.
2.b.Materyalin Yapılışı: Mukavva ve renkli karton dört eşit parçaya bölünür daha sonra mukavva ve renkli karton birbirine yapıştırılı. Yazılacaksanatın adının ortalanması için ölçüler alınır. Ölçüler alındıktan sonra sanatla yazılır(Çocukların okuyabileceği büyüklükte). Kartonlar öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde etiketlerle süslenir. Oluşturulan gruplara bir renk verilir(mavi, pembe, mor).
Sorulacak cümlenin yazımı için üç karton dörde bölünür, cümlenin uzunluğuna göre ortalanır. Çocukların okuyabileceği büyüklükte yazılır ve ilgilerini çekecek şekilde düzenlenir.
2.c.Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı: On beş kişilik sınıf beşer kişiden oluşan üç gruba ayrılır. Her gruptan bir grup lideri seçmesi istenir. Söz sanatlarının yazılı olduğu kartonlar her gruba aynı renkte olacak şekilde dağıtılır daha sonra bu renkler grupların isimleri olacaktır. Öğretmen doğru cevabın beş yanlış cevabın ise puan alamayacağını ayrıva cevaplama süresinin bir dakika olduğunu açıklar. Sonra seçilen renklere göre grup adları tahtaya yazılır. Öğretmen cümleyi kaldırır ve bir dakikalık süreyi başlatır. Süre sonunda grup liderleri cevapları kaldırır ve doğru yapan gruba beş yanlış cevap veren gruba ise puan verilmez. On cümle tamamlandıktan sonra puanlar toplanır ve kazanan gruba ödülü verilir.

3. Öz değerlendirme

3.a.Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlenen Yol ve Araştırma Süreci: İlk olarak konu seçildi, sınıf düzeyine uygun şekilde konu düzenlendi sonra yaş grubuna uygun cümle ve süslemeler yapıldı.
3.b. Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Güçlükler: Yaş grubunun ilgisini çekecek süslemeleri seçerken, sınıf düzeyi için cümle uzunluğu ve cümle içinde bilinmeyen kelime kullanılmaması için dikkat edildi.
3.c.Bizce Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar: Öğrencilerin eğlenerek ve aktif olarak öğrenmelerini sağlanır. Öğrenciler hem yapıp hem de söylediği içim öğrenme kalıcı olur. Daha büyük sınıflara da uygulanabilir.
3.d.Bizce Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar:Her öğrencinin grup içinde aktif olup olmadığını bilmek için daha sonra bir değerlendirme testi daha yapmak zorunda kalınabilir.
3.e.Materyal ile İlgili Diğer Görüş ve Öneriler: Bütün 6. Sınıf öğrencilerine uygulanabilecek şekilde grup sayıları düzenlenebilir. Ayrıca geç öğrenme veya konu eksiği olma durumlarında örnekler artırılabilir.

4. Hazırlanan materyalin fotoğrafları:




 




1 yorum:

  1. güzel bir çalışma varsa böyle çalışmalarınız hejmar.roj@gmail adresim bana atar mısınız türkçe derslerimde kullanabilirim

    YanıtlaSil