7 Mayıs 2016 Cumartesi

Fıkra Albümü



                             MATERYAL RAPORU
Ad Soyad: Meryem Tunç, Batuhan Şahin, Berkay Eren, Evren Bektaşoğlu, Selen Özcivanoğlu
Bölüm: Türkçe Öğretmenliği
Numara: 3221140065, 3221140047, 3221140052, 3221140002, 3221140063
1.      Genel Bilgiler
1.a. Materyalin Adı/Başlığı: Fıkra Albümü
1.b. Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe
1.c. Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 5. Sınıf
1.d. Materyalin Kullanılacağı Konu: Nasrettin Hoca Fıkraları
1.e. Materyalin Hedeflediği Kazanımlar: Fıkraların genel özelliklerini kavrayabilme, konuyu ve anafikri bulabilme, görsel malzeme üzerinden yaratıcı düşünebilme, okuduğunu/dinlediğini anlama becerisini geliştirme
       2. İçerik Bilgileri
            2.a. Materyali Hazırlamada Kullanılacak Malzemeler: Büyük ve kalın karton, kırmızı keçe kumaş, arka yüzeyi yapışkanlı ve simli karton, çeşitli renklerde kartonlar, mezura, büyük ve küçük makas, fırça, fırçayla sürülen yapıştırıcı, fırın tepsisi, renkli ve siyah kalemler, cetvel, eldiven, yapışan gülen surat görselleri, A4 kağıtları, küçük zarflar, ataçlar.
           2.b. Materyalin Yapılışı: Kırmızı kalın kartonun her iki tarafından kartonun ortasına kapak payı bırakıldı,kartonun ortasındaki kitap materyalin sayfalarını yapıştırmak için boşluk bırakıldı.Daha sonra kapağın ortasındaki her iki taraf içe doğru kıvrıldı.Krem rengi kartonlar,kitap materyalinin sayfaları için ölçüldü ve en alttaki kapaklar belli bir ölçüde her iki taraftan ölçülüp çizildi,kalan pay ikiye bölündü ve kıvrıldı.İşlem belli ölçüde azalarak sekiz kartonda uygulandı.Bu işlem bitince,kırmızı kalın kapak kartonun ortasında belli bir ölçülü alana kutudaki özel yapıştırıcı fırça yardımıyla sürüldü ve sayfalar kapağın ortasına yapıştırıldı.Kitap materyalin kapak tasarımı için;mavi simli kartonun ters tarafına Nasrettin Hoca figürü çizildi ve küçük makas yardımıyla kesildi.Kırmızı keçe kumaşı materyalin alt kapağın içinden başlayarak fırın tepsisi yardımıyla üst kapağı biraz aşarak yapıştırıldı.Kapağın keçesiz kalan yerine Nasrettin Hoca figürü, kapağı biraz aşacak şekilde yapıştırıldı.On altı sayfanın en ortasındaki iki yaprağa Nasrettin Hoca resmi çizildi ve boyandı.Her bir sayfaya ayraç şeklinde Nasrettin Hoca resimleri yapıştırıldı.Materyale sekiz fıkra yazıldıktan sonra,küçük zarfların içine on altı tane alıştırma ve etkinlik hazırlandı.

           2.c. Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı: Sınıf dört gruba ayrılır. Her gruba iki fıkra düşer. İlk olarak birinci gruba ilk fıkra ile ilgili olan çizim ya da resim gösterilir ve yorumlanması istenir. Eğer fıkrayı bilen varsa sınıfa anlatır. Bilen çıkmazsa gruptan biri fıkrayı sınıfa okur. Grup üyelerinden fıkranın konusunu ve anafikrini bulmaları istenir. Daha sonra birinci grup, ikinci gruba materyalde bulunan fıkrayla ilgili, zarf içindeki iki alıştırmayı verir. İkinci grup soruları cevaplar. İkinci fıkrayla ilgili görsel, ikinci gruba yorumlattırılır ve fıkra anlatılır/okunur, konu ve anafikir bulunur. Zarf içindeki alıştırmalar üçüncü grup tarafından cevaplandırılır. Aynı sıra izlenerek sekiz fıkra da anlatılır ve sorular cevaplanır. Tüm fıkralar bitince gruplardan birbirlerine soru hazırlamaları istenir. Her grup en az iki soru hazırlar ve bunlar diğer gruplarca cevaplandırılır. Bu çalışmanın sonunda, dersi işleyen tarafından önceden hazırlanmış olan çalışma kağıdı tüm gruplara dağıtılır. En çok doğru cevabı veren grup ödüllendirilir.
        3. Öz Değerlendirme
            3.a. Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlediğiniz Yol ve Araştırma Süreciniz: Önce konu belirlendi ve sınırlandırıldı. Nasıl bir materyal oluşturulacağına karar verildi. İnternetten araştırma yapıldı. Fıkralar arasından seçim yapıldı. Seçilenlerle ilgili görseller belirlendi ya da çizildi. Fıkralar el yazısı ile yazıldı. Alıştırmalar hazırlandı ve materyale eklendi.
            3.b. Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaştığınız Güçlükler: Malzemelerden bazılarının temin edilmesinde zorluk yaşandı.
            3.c. Sizce Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar: Görsellerle desteklenmiş olması, grup hâlinde ve eğlenerek öğrenmeye fırsat tanıması
            3.d. Sizce Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar: Hedeflenenden daha küçük boyutta olması ve görsellerin istenilen canlılıkta olmaması
            3.e. Materyal ile İlgili Diğer Görüş ve Önerileriniz: Hem hazırlık hem de sunum aşamasında daha fazla zaman olsaydı fıkralar üzerinden bazı dilbilgisi konuları da öğretilebilir ve fıkralarla ilgili düşünce yazılarına da materyalde yer verilebilirdi.
       4. Materyalin Fotoğrafı:








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder