12 Mayıs 2016 Perşembe

Noktalama Takvimi


NOKTALAMA TAKVİMİ
MATERYAL RAPORU

Ad Soyad : Cansu GÜNEŞ, Yasemin SEVİPTEKİN, Hilal AKTAŞ, Ufuk TÖS

Bölüm : Türkçe Öğretmenliği

1.GENEL BİLGİLER:

Materyalin Adı/Başlığı: Noktalama Takvimi

Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe Dersi

Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 5. Sınıf

Materyalin Kullanılacağı Konu: Noktalama İşaretleri

Materyalin Hedeflediği Kazanım(lar):

· Uygulamanın görsellik ve eylem içermesi öğrenciler için akılda kalıcılığı sağlar.
· Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur ve yazılarında bu işaretleri doğru ve yerinde kullanır.
· Noktalama işaretlerinin görevlerini kavrar.
· Okuduğu metinlerde noktalama işaretlerine dikkat eder, metin içi anlam kurar.
· Dinlediklerinde, okuduklarında ve konuşmalarında vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat eder.
· Noktalama işaretlerine dikkat ederek kurallara uygun sesli ve sessiz okumalar yapar.
· Eğlendirerek öğrenciyi güdülemeyi sağlar.
· Noktalama işaretlerinin metne anlam ve dil yönünden katkılarını tartışır.

2.İÇERİK BİLGİLERİ:

Materyali Hazırlamada Kullanılacak Malzemeler:

·       2 adet renkli ince mukavva  

·       12 adet karton  

·       2 adet tahta kalemi  

·       Makas  

·       2 adet yapıştırıcı

·       Spiral tel

·       Cetvel

·       Kurşun kalem

·       Silgi


Materyalin Yapılışı:

· 30 x 60 olan kartonlara tahta kalemiyle farklı farklı cümleler yazılıp gerekli yerler boş bırakılır.

· Spiral teller 12 kartonu tutacak şekilde sabitlenir

· Mor mukavvalara noktalama işaretleri cetvel yardımıyla gereken ölçülerde çizilir.

· Çizilen işaretler makas yardımıyla kesilir.


Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı:


Materyal derste noktalama işaretleri konusunu öğrencinin kavramasına yardımcı olmak ve bu konuyu pekiştirmek için kullanılır.

15-20 Kişilik sınıflarda, gönüllüler başta olmak üzere öğrenciler sırayla tahtaya çıkıp takvimdeki cümleyi okur ve cümleyi okuduktan sonra, parantez içindeki boşluğa uygun olan noktalama işaretini koyar. Öğrenci yanlış noktalama işaretini yapıştırırsa öğretmen devreye girer ve oraya gelmesi gereken işareti belirtip, o işaretin görevlerini tekrar eder. Öğrencinin doğru noktalama işaretini bulması durumunda öğrenciye " + " verilirken, öğrencinin hata yapması durumunda öğrenciye " - " not verilmez. Etkinlik esnasında öğrencilerin başarı değerlendirmelerine göre, takvime zor veya daha basit cümleler eklenir.


3.ÖZ DEĞERLENDİRME:

Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlenen Yol ve Araştırma Süreci:

İlk aşamada 5. Sınıflara hitap edecek şekilde konu seçildi ve cümleler yaş grubuna uygun şekilde süslendi. Temel amaca hizmet eden ilgi çekici içeriğe yer verildi. Merak uyandırıcı cümleler kullanıldı ve öğrenciler teşvik edildi.

Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Güçlükler:

Yaş grubuna hitap edecek doğru cümleler bulunurken, kelimelerin daha önce daima öğrenciler tarafından karşılaşılmış olmasına dikkat edildi. Cümlelerin seviyeye göre ayarlanmasında doğru seçimi yapabilmek amacıyla çaba gösterildi. Hangi noktalama işaretinin hangi ağırlıkta etkinliğe eklenmesi konusunda seçici olmak durumundaydık.

Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar:

            Öğrencilerin eyleme dahil olarak özgüvenlerinin pekişmesi ve aktif olarak öğrenmeleri sağlanır. Görseller sayesinde öğrenmenin kalıcı olması kolaylaşır. Uygulama daha büyük gruplara uygulanabilir. Her öğrencinin başarısına göre etkinliğe yeni cümleler ekleneceğinden, başarısız olan öğrencilerin kendini arka plana atmasının önüne geçilir.

 Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar:

            Etkinliğe dahil olan öğrenci sayısından dolayı hangi öğrencinin ne kadar başarılı olduğundan emin olmak, ikinci bir değerlendirme gerektirebilir. Kalabalık gruplara uygulanması değerlendirme anlamında güçlüklere yol açabilir.

Materyal ile İlgili Diğer Görüş ve Öneriler:

            Bir cümlede birden fazla noktalama işareti sorularak etkinlik seviyesi daha yoğun ve daha pekiştirici kılınabilir. Etkinlik Türkçe derslerindeki diğer konulara da dolaylı yoldan hizmet edebilirdi.











 

2 yorum: