12 Mayıs 2016 Perşembe

Okuma Çiftliği

ÖĞRETİM MATERYALLERİ DERSİ MATERYAL ÖRNEĞİ

1. GENEL BİLGİLER
1.a. Materyalin Adı/Başlığı: Okuma Çiftliği
1.b. Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe
1.c. Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 7. Sınıf
1.d. Materyalin Kullanılacağı Konu: Okuma Eğitimi
1.e. Materyalin Hedeflediği Kazanımlar: Öğrencilere kitap okuma alışkanlığını kazandırma amaçlanmıştır.

2. İÇERİK BİLGİLERİ
2.a. Materyali Hazırlarken Kullanılan Malzemeler:
·       Mukavva,
·       Fon kartonu (yeşil ve kahverengi),
·       Tutkal ve kağıt yapıştırıcı,
·       Elma fotoğrafları çıktısı,
·       Plastik oyuncak hayvanlar,
·       Renkli küçük zarflar,
·       A4 kağıdı,
·       Kenarlar için tahta çubuktan çay karıştırıcısı.

2.b. Materyalin Yapılışı: Zemin olarak kullandığımız mukavvanın üzerine çimen görüntüsü vermesi için yeşil fon kartonunu tutkalla yapıştırdık. Aynı şekilde mukavvanın üzerine ağaç şekli çizdik ve kestik. Üzerine yeşil ve gövdesi için kahverengi fon kartonunu yapıştırdık. Ağacı zeminin üzerine tutkalla yapıştırdık. Kahverengi fon kartonunu yol yapmak için zemine yapıştırdık. Ardından küçük renkli zarfları yol kenarlarına yapıştırdık. Çay karıştırıcı tahta çubukları da zeminin en uçlarına yapıştırdık. Son olarak da engel olarak küçük plastik hayvanları yerlerine koyduk.
2.c. Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı: Türkçe Dersi’nde Okuma Eğitimi adlı bir konu yoktur. Türkçe Öğretmenleri kitap okuma sevgisini öğrencilerine aşılamak için derslerinin bir saatini kitap okumaya veya bu tür etkinliklere ayırmaktadırlar.             Etkinliğin kullanımı: Küçük ineğimiz ağaçtaki elmalara ulaşmak istemektedir. Elmalara ulaşabilmek için yol kenarlarında karşısına çıkan engelleri aşması gerekmektedir. Her bir engelde karşılaştığı soruları doğru yanıtlaması gerekmektedir. Yolda beş engel vardır. Birinci engelde bilmece, ikinci engelde tekerleme, üçüncü engelde bulmaca, dördüncü engelde bir kültür sorusu ve beşinci engelde sonu tamamlanmamış bir hikaye verilir ve hikayenin gidişatına uygun olarak tamamlanması istenir. Bunun için öğrenciye dört cevap sunulur. Bu cevaplardan hangisinin doğru olduğu ve gerekçesi istenir. Doğru cevabı ve gerekçesini doğru cevaplayan öğrenci ineğin elmalara ulaşmasına yardım etmiş olacaktır. Etkinlik için sınıf gruplara ayrılır ve her grubun temsilcisi seçilir. Her engelde grupça alınan kararları grup temsilcileri bildirir.


3. ÖZ DEĞERLENDİRME
3.a. Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlediğiniz Yol ve Araştırma Süreciniz: Öncelikle öğrenciye okuma alışkanlığını aşılamak için ve bunu sevdirmek için hangi metin türleriyle öğrencinin ilgisini çekebileceğimizi düşündük. Bu metin türlerinin hangileri olabileceği konusunda hemfikir olduktan sonra hangi yaş grubuna hitap edeceğimizi kararlaştırdık. Daha sonra seçtiğimiz yaş grubuna uygun metinleri internetten ve 7. Sınıf Türkçe ders kitaplarından seçmeye çalıştık.
   Bu materyalde sınıfın tamamının etkin olabilmesi için fikir üretmeye çalıştık. Aynı zamanda öğrencilerin de grupça bir şeyler yaparak ortak karar verme, başkalarının düşüncelerine saygı duyma, çoğunluğun fikrine saygı duyarak demokratik bir anlayışa sahip olmayı öğretmek istedik. Bu etkinlikle eğitimin yanında öğretimi de sağlamış olduk ve sınıfı gruplara ayırarak tüm sınıfın etkin olmasını sağladık.
 
3.b. Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaştığınız Güçlükler: Metinlerin uygun yaş grubuna hitap edebilmesi için seçerken yoğun bir araştırma yapmak gerektiği için zorlandık.
3.c. Sizce Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar: Öğrencinin ilgisini çekecek örnekler olduğu için materyale odaklanması oldukça kolaydır, örnekler değiştirilebilir nitelikte olduğu için istenilen yaş grubuna ait örneklerin hazırlanabileceği bir materyaldir, uzun süreli ve yenilenebilirdir, bütün Türkçe ders konularına uygun olarak hazırlanabilir.

3.d. Sizce Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar: Materyalin taşıması zordur. Eğer uzun bir hikaye seçilirse öğrencinin dikkatinin dağılmasına neden olabilir.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder