14 Mayıs 2016 Cumartesi

Sözcükte Anlam



SÖZCÜKTE ANLAM

        AD SOYAD: Nefise Büşra Elveren, Ayşenur Uzun, Merve Özkan, Duygu Şahin, Aysel Örgen
        NUMARA: 3221140045, 32211140076, 3221140075, 3221140057, 3221140024
        BÖLÜM: Türkçe Öğretmenliği/ 2.sınıf

        1.Genel Bilgiler:

        1.a. Materyalin Adı/Başlığı: Sözcük Panosu
        1.b. Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe
        1.c. Materyalin Kullanılacağı Sınıf: 7. sınıf
        1.d. Materyalin Kullanılacağı Konu: Sözcükte Anlam
        1.e. Mareyalin Hedeflediği Kazanımlar: 
          
          -Cümle bağlamında kelime ve kelime gruplarının anlamlarını çıkarır
          -Kelimeler arasındaki anlam ilişkilerin, kavrar.
          -Aynı kavram alanına giren kelimeleri, anlam farklılıklarını dikkate alarak kullanır.
          -Yaparak yaşayarak sözcükte anlam konusunu öğrenir.
          -Grupla birlikte çalışmayı öğrenir.

        2.İçerik Bilgileri:
         
        2.a. Materyali Hazırlarken Kullanılan Malzemeler: 
            
           -Sticker, Köpük, Jelatin Kağıdı, Uhu, Karton, Makas, Cetvel, Keçe, Maket Bıçağı, A4 kağıt

        2.b. Materyalin Yapılışı: Öncelikle Köpük 4 eşit parçaya bölünür. Sağlamlık ve görsellik açısından üzeri renkli jelatinlerle kaplanır. Keçeden kesilmiş olan sözcükte anlam konu başlıkları her panoya yapıştırılır. Word ortamında yazılmış olan cümleler çıktı alınarak kesilir.Kesilen cümleler renkli kartonlara yapıştırılır. Hazırlanmış olan kutunun içerisine cümleler toplanır. Stickerlarla materyal süslenir.
    
       2.c. Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı: Dersin değerlendirme aşamasında kullanılacaktır. İster bireysel ister grup şeklinde kullanılabilir. Panolar sınıfın duvarına asılır. Sınıf sırasına göre ilk öğrenci tahtaya çağrılır. Cümle kutusundan cümle seçmesi istenir. Seçtiği cümlede kırmızı olarak yazılmış olan kelimenin hangi anlamda kullanıldığını bulması istenir. Bulduğu anlamına göre panoya raptiyeyle tutturur.  

      3.Öz Değerlendirme:
    
      3.a. Materyal Planlama Ve Geliştirme Sürecinde İzlediğiniz Yol Ve Araştırma Süreciniz:
      Konu hakkında müfredat bilgisi edinildi ve grup üyeleri arasında öğrenci düzeyine uygun etkinlikler araştırıldı. Bu etkinliklerden yola çıkılarak bir etkinlik tasarlandı.

      3.b. Materyal Planlama Ve Geliştirme Sürecinde Karşılaştığınız Güçlükler: Kararlaştırılan etkinliğin materyalinin taşınılabilir ölçülerde olmaması ve renk seçimiyle ilgili problemler karşılanıldı. Ortak karar dahilinde materyalde küçük çaplı değişiklikler yapıldı.

      3.c. Sizce Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar: Materyal sadece seçilen konu için değil diğer Türkçe öğretimi konularına uyarlanabilir nitelikte ve öğrencinin derse karşı motivasyonu artıracak niteliktedir.

      3.d. Sizce Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar: Materyalin kullanışlı oluşu vb. gibi özellikleri bakımından zayıf bir noktası olmaması konusunda görüş birliğine varıldı.

     3.e. Materyalle İlgili Diğer Görüş Ve Önerileriniz: Sunum yapılan sınıf tarafından beğenildi ve olumsuz yönde bir şey söylenmedi.

     4. Materyalin Fotoğrafları:





     





















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder