11 Mayıs 2016 Çarşamba

ÇARK-I SÖZCÜK

                 ÇARK-I SÖZCÜK

Ad Soyad   : Dilan DÜZEL,Feyza Nur KARAKOÇ,İpek KARA
Bölüm        : Türkçe Öğretmenliği
Numara     : 9732152101 (Dilan DÜZEL)
                      3221140042 (Feyza Nur KARAKOÇ)
                      3221140030 (İpek KARA)

1.Genel Bilgiler
1.a.Materyalin Adı/Başlığı : Çark-ı Sözcük
1.b.Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe Dersi
1.c.Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 6.Sınıf ve 7.Sınıf
1.d.Materyalin Kullanılacağı Konu: Sözcük Türleri
1.e.Materyalin Hedeflediği Kazanım(lar):
. Sözcük türleri konusundaki bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.
. Öğrencilerin sınıf içerisinde eğlenerek öğrenmesine ortam oluşturur.
. Materyalde kullanılan renklerle öğrencilerin konuya olan dikkatini arttırır.
. Materyalin renkli oluşu konuya olan etkinliğin artmasını sağlar.
. Öğrenci görsel materyali özenle kullanır.
. Zaman ve sözden ekonomi sağlanır.
. İstenilen cevaplarla öğrencinin konuyu öğrenip öğrenmedikleri ölçülür.
. Öğrencileri oyun içerisinde eğlendirerek öğretir.
. Öğrencilerin ilgi ve dikkatini arttırır.
. Öğrencilerin güdülenmesini sağlar.
. Öğrencilerin aktif olmasını sağlar.
2. İçerik Bilgileri
2.a.Materyali Hazırlamada Kullanılan Malzemeler:
. 12 adet renkli ince mukavva karton
. 4 adet tahta
. 15 adet çivi
. Makas
. Yapıştırıcı (uhu,print)
. Plastik çubuk
2.b.Materyalin Yapılışı:
. Materyalin düzeneği taban kısmı 22 cm olacak şekilde kestirilir.
. Arka kısım ise boy 30 cm eni de 8 cm olacak şekilde kestirilir ve taban kısma monte edilir.
. Daire 42 cm olacak şekilde kesilir tam ortasından bir çivi yardımıyla tutturulur ve 8 cm olan siyah renkli yuvarlak daire konur.
. Her biri 7 ila 11 arasında değişen 15 adet renkli ince mukavva yapıştırılır.Kartonu üçgen şeklinde keserek daireye uhu yardımıyla yapıştırılır.
. Engel çubuğu 9 cm olacak şekilde plastik bir kaptan kesilir ve ön kısma 2 ye 3 cm olacak şekilde bir küp yerleştirilir.
. Her üçgenin başına birer çivi yerleştirilir toplamda 15 adet çivi olur.
2.c.Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı:
1. Oyun en az 2 en fazla 4 grupla oynanır. Oyun için grubun 4-5 kişi olması en makul olanıdır.
2. Her grubun bir başkanı olmak zorundadır.
3. Oyunun temel mantığı çarkıfelek ile tabu oyununun birleşmesidir. Şöyle ki : Her grup üyesi sırayla tahtaya kalkar ve çarkı çevirir. Çevirdiğinde kendisine gelen sayı neyse zarftaki soruyu grubuna okuyup  doğru yanıt alırsa çarktaki puanı alır.
4. Her grubun çarkı çevirdikten sonra karttaki soruyu grubuna anlatması için 1 dakika süresi vardır.
Süre zarfında kaç tane soru bilebilmişlerse çevirdikleri sayı onunla çarpılır. (Şöyle ki : Diyelim gruba 500 puan geldi. Grup 1 dakika içerisinde 2 soru bildi. Bu durumda o grubun kazanacağı puan 500x2=1000 puan olmaktadır.)
Çark-ı Sözcük Bölümlerinin Anlamı
Pas : Bu hanelere gelen grup soru sorma hakkını kaybeder. Sıra diğer gruba geçer.
Hapis : Burada kendisine hapis gelen grup bir tur bekler.Bir tur sonunda oyuna dahil olur. Bir gruba aynı oyun içinde 3 kere hapis gelirse o grup oyunu kaybetmiş sayılır,yarışmadan çıkar ve grubun puanları o ana dek en az puan alan gruba geçecektir.
Talih Kuşu : Gruba eğer bu bölüm gelirse anlatma süresi olarak 2 dakika süre verilecek ve her kartın doğru yanıtı 5000 puan olarak hanesine yazılacaktır.
İflas : Eğer bir grup bu bölüme gelirse o grubun bütün puanları sıfırlanacak.
3. Öz Değerlendirme
3.a.Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlediğimiz Yol ve Araştırma Süreciniz :
Kaygı ve endişelerin azalmasında,özgüvenin artmasında,eğlenme,yaşam enerjisinin artmasında,kendini ifade edebilmesinde,sosyal ilişkiler kurmasında,sabır,bekleme gibi kendini kontrol edebilme becerisine ,işbirliği için materyalimizi yarışma-oyun şeklinde düzenlemeye karar verdik.
Öğrenme işlemine katılan duyu organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve öğrenmelerimiz o kadar kalıcı olur diyerek görsellik ön planda olan materyal hazırlamaya karar verdik.
Materyalimizin genel düzeneğini marangoza yaptırmaya geriye kalan kısımları kendimiz yapmaya karar verdik.
3.b.Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaştığınız Güçlükler:
ilk olarak materyalin tasarımı konusunda marangoz bulmakta sıkıntı yaşadık. Seçtiğimiz konunun materyale uyarlama konusunda da kararsızlık yaşadık.Son olarak da uygun soru örnekleri çok fazla olduğu için seçmede zorlandık.
3.b.Sizce Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar:
Öğrencilerin konuyu sıkılmadan yoğun bir ilgiyle takip etmelerini ve sürekli dersle meşgul olmalarını sağlar.
Materyalimiz hem öğretmen hem de öğrencinin rahatça ulaşımına elverişlidir.
İstenilirse materyalimizdeki kısımlara örnek cümleler yazılarak,bu cümlelerin hangi sözcük türüne ait olduğu istenilebilir.Bundan dolayı da materyalimizin çok amaçlılık noktasında da güçlü olduğunu söyleyebiliriz.
Grup olarak oynandığı için öğrenciler kendilerini sadece öğretmene karşı deği,grup arkadaşlarına karşı da sorumlu hissetmektedir.Bu da öğrencinin işini daha çok önemsemesine ve daha çok çabalamasını sağlayacaktır.
3.d.Sizce Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar:
Materyalimiz üzerinde bulundurduğu çiviler nedeniyle taşıma açısından ve çok fazla görsellik barındırmadığı için zayıf olduğunu düşünüyoruz.

3.e.Materyal İle İlgili Diğer Görüş ve Önerileriniz:
. İstenilirse her derse uyarlanabilir.
Materyalimiz her öğrencinin ulaşımına elverişlidir.









Sorular bu renkli zarfların içerisinde yazmaktadır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder