15 Mayıs 2016 Pazar

DİNLEME BECERİSİ

MATERYAL RAPORU
Ad-Soyad: Umut Erdem (3221140003), Barış Keskin (3221140049), Serhat Köse (3221140066), Ozan Sezmiş (3221140012)
Bölüm: Türkçe Öğretmenliği
1. Genel Bilgiler
1.a. Materyalin Adı: Türk Bayrağında Hava Durumu
1.b. Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe
1.c. Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 8. Sınıf
1.d. Materyalin Kullanılacağı Konu: Dinleme Becerisi
1.e. Materyalin Hedeflediği Kazanımlar: Öğrenci dinleme becerisinin ne düzeyde olduğunu görür. Öğrenci konsantrasyonunu, dinleme becerisini ve hafızasını geliştirir. Öğrenciler zihinsel ve düşünme becerilerini arttırır. Öğrenci etkili dinleme alışkanlığı kazanır.
2. İçerik Bilgileri
2.a. Materyali Hazırlamada Kullanılacak Malzemeler: Kalem, not kâğıtları, strafor, hava durumu içeren bir video, iğneler, kırmızı pullar.
2.b. Materyalin Yapılışı: İğneler ve pullar aracılığıyla strafora Türk bayrağı şekli verilir. Video dinlenerek not kâğıtlarına 20 boşluk doldurmalı soru yazılır. Not kâğıtları strafora asılır.
2.c. Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı: Sınıfa videoyu dinlerken not tutmaları söylenir. Sınıf 4 gruba ayrılır. Video dinlendikten sonra her gruptan beşer gönüllü seçilir. Gönüllü tahtaya kalkmadan önce birden yirmiye kadar olan sayılardan birini seçer. O sayı hangi soruya denk geliyorsa gönüllü onu cevaplar. Soruyu doğru bilenlere artı atılır. En çok doğru yapan grup kazanır.
3. Öz Değerlendirme
3.a. Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlediğiniz Yol ve Araştırma:
Konu belirlendi. Nasıl bir materyal oluşturulacağına karar verildi. İnternetten araştırma yapıldı. Video seçildi ve materyalle birlikte sunuldu.
3.b Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaştığınız Güçlükler:
Uygun bir video bulmakta zorluk yaşandı.
3.c. Sizce Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar:
Video ile desteklenmiş, grup halinde ve katılımın yüksek olması.
3.d Sizce Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar:
Video akışının hızlı olması öğrencileri not tutarken zorlayabiliyor.
4. Materyalin Fotoğrafı:


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder