MATERYAL RAPORU
Hazırlayanlar
Adı-Soyadı:
Zeynep BULUT(3221140015)
Esra TEZEL(3221140027)
Hava GÜZEL(3221140036)
Dilan ŞİMŞEK(3221140051)
1.Genel Bilgiler:
1.a.Materyalin
Adı/Başlığı:
Sanatımı Bul
1.b.
Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe
1.c.
Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 6. Sınıf (8. Hafta 2 ders saati)
1.d. Materyalin
Kullanılacağı Konu: Söz Sanatları
1.e. Materyalin
Hedeflediği Kazanım(lar):
1.Öğrendiği
söz sanatlarını birbirinden ayırt eder.
2.Söz
sanatlarının adlarını hatırlayabilir.
3.Grupla
çalışma yeteneğini kazanır.
4.Dinleme/izleme
yöntem ve tekniklerini kullanır.
5.Dinlediklerine/izlediklerine
ilişkin sorulara cevap verir.
6.Sesini ve
beden dilini etkili kullanır.
7.Söz
sanatlarının anlatıma olan katkısını fark eder.
2.İçerik Bilgileri:
2.a.Materyali
Hazırlamada Kullanılacak Malzemeler: 3 adet mukavva, 1 adet yapıştırıcı, 6 adet renkli karton, 1
paket etiket, 3 adet renkli kalem, 1 adet tahta kalemi, cetvel, makas, kurşun
kalem, silgi.
2.b.Materyalin
Yapılışı: Mukavva ve
renkli karton dört eşit parçaya bölünür daha sonra mukavva ve renkli karton
birbirine yapıştırılı. Yazılacaksanatın adının ortalanması için ölçüler alınır.
Ölçüler alındıktan sonra sanatla yazılır(Çocukların okuyabileceği büyüklükte).
Kartonlar öğrencilerin ilgisini çekecek şekilde etiketlerle süslenir.
Oluşturulan gruplara bir renk verilir(mavi, pembe, mor).
Sorulacak
cümlenin yazımı için üç karton dörde bölünür, cümlenin uzunluğuna göre
ortalanır. Çocukların okuyabileceği büyüklükte yazılır ve ilgilerini çekecek
şekilde düzenlenir.
2.c.Materyalin
Derste Nasıl Kullanılacağı: On beş kişilik sınıf beşer kişiden oluşan üç gruba ayrılır.
Her gruptan bir grup lideri seçmesi istenir. Söz sanatlarının yazılı olduğu
kartonlar her gruba aynı renkte olacak şekilde dağıtılır daha sonra bu renkler
grupların isimleri olacaktır. Öğretmen doğru cevabın beş yanlış cevabın ise
puan alamayacağını ayrıva cevaplama süresinin bir dakika olduğunu açıklar.
Sonra seçilen renklere göre grup adları tahtaya yazılır. Öğretmen cümleyi
kaldırır ve bir dakikalık süreyi başlatır. Süre sonunda grup liderleri
cevapları kaldırır ve doğru yapan gruba beş yanlış cevap veren gruba ise puan
verilmez. On cümle tamamlandıktan sonra puanlar toplanır ve kazanan gruba ödülü
verilir.
3. Öz değerlendirme
3.a.Materyal
Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlenen Yol ve Araştırma Süreci: İlk olarak konu seçildi, sınıf
düzeyine uygun şekilde konu düzenlendi sonra yaş grubuna uygun cümle ve
süslemeler yapıldı.
3.b.
Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Güçlükler: Yaş grubunun ilgisini çekecek
süslemeleri seçerken, sınıf düzeyi için cümle uzunluğu ve cümle içinde
bilinmeyen kelime kullanılmaması için dikkat edildi.
3.c.Bizce
Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar: Öğrencilerin eğlenerek ve aktif olarak öğrenmelerini
sağlanır. Öğrenciler hem yapıp hem de söylediği içim öğrenme kalıcı olur. Daha
büyük sınıflara da uygulanabilir.
3.d.Bizce
Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar:Her öğrencinin grup içinde aktif olup olmadığını bilmek için
daha sonra bir değerlendirme testi daha yapmak zorunda kalınabilir.
3.e.Materyal
ile İlgili Diğer Görüş ve Öneriler: Bütün 6. Sınıf öğrencilerine uygulanabilecek şekilde grup
sayıları düzenlenebilir. Ayrıca geç öğrenme veya konu eksiği olma durumlarında
örnekler artırılabilir.
güzel bir çalışma varsa böyle çalışmalarınız hejmar.roj@gmail adresim bana atar mısınız türkçe derslerimde kullanabilirim
YanıtlaSil