ÇARK-I SÖZCÜK
Ad Soyad : Dilan DÜZEL,Feyza Nur KARAKOÇ,İpek KARA
Ad Soyad : Dilan DÜZEL,Feyza Nur KARAKOÇ,İpek KARA
Bölüm : Türkçe
Öğretmenliği
Numara : 9732152101
(Dilan DÜZEL)
3221140042 (Feyza Nur
KARAKOÇ)
3221140030 (İpek KARA)
1.Genel
Bilgiler
1.a.Materyalin
Adı/Başlığı : Çark-ı Sözcük
1.b.Materyalin
Kullanılacağı Ders: Türkçe Dersi
1.c.Materyalin
Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 6.Sınıf ve 7.Sınıf
1.d.Materyalin
Kullanılacağı Konu: Sözcük Türleri
1.e.Materyalin
Hedeflediği Kazanım(lar):
.
Sözcük türleri konusundaki bilgilerin kalıcı olmasını sağlar.
.
Öğrencilerin sınıf içerisinde eğlenerek öğrenmesine ortam oluşturur.
.
Materyalde kullanılan renklerle öğrencilerin konuya olan dikkatini arttırır.
.
Materyalin renkli oluşu konuya olan etkinliğin artmasını sağlar.
.
Öğrenci görsel materyali özenle kullanır.
. Zaman
ve sözden ekonomi sağlanır.
. İstenilen
cevaplarla öğrencinin konuyu öğrenip öğrenmedikleri ölçülür.
.
Öğrencileri oyun içerisinde eğlendirerek öğretir.
.
Öğrencilerin ilgi ve dikkatini arttırır.
.
Öğrencilerin güdülenmesini sağlar.
. Öğrencilerin
aktif olmasını sağlar.
2.
İçerik Bilgileri
2.a.Materyali
Hazırlamada Kullanılan Malzemeler:
.
12 adet renkli ince mukavva karton
.
4 adet tahta
.
15 adet çivi
.
Makas
.
Yapıştırıcı (uhu,print)
. Plastik
çubuk
2.b.Materyalin
Yapılışı:
. Materyalin
düzeneği taban kısmı 22 cm olacak şekilde kestirilir.
. Arka
kısım ise boy 30 cm eni de 8 cm olacak şekilde kestirilir ve taban kısma monte
edilir.
. Daire
42 cm olacak şekilde kesilir tam ortasından bir çivi yardımıyla tutturulur ve 8
cm olan siyah renkli yuvarlak daire konur.
. Her
biri 7 ila 11 arasında değişen 15 adet renkli ince mukavva yapıştırılır.Kartonu
üçgen şeklinde keserek daireye uhu yardımıyla yapıştırılır.
. Engel
çubuğu 9 cm olacak şekilde plastik bir kaptan kesilir ve ön kısma 2 ye 3 cm olacak
şekilde bir küp yerleştirilir.
. Her
üçgenin başına birer çivi yerleştirilir toplamda 15 adet çivi olur.
2.c.Materyalin
Derste Nasıl Kullanılacağı:
1. Oyun en az 2 en fazla 4 grupla oynanır.
Oyun için grubun 4-5 kişi olması en makul olanıdır.
2. Her grubun bir başkanı olmak zorundadır.
3. Oyunun temel mantığı çarkıfelek ile tabu
oyununun birleşmesidir. Şöyle ki : Her grup üyesi sırayla tahtaya kalkar ve
çarkı çevirir. Çevirdiğinde kendisine gelen sayı neyse zarftaki soruyu grubuna
okuyup doğru yanıt alırsa çarktaki puanı
alır.
4. Her grubun çarkı çevirdikten sonra
karttaki soruyu grubuna anlatması için 1 dakika süresi vardır.
Süre zarfında kaç tane soru bilebilmişlerse
çevirdikleri sayı onunla çarpılır. (Şöyle ki : Diyelim gruba 500 puan geldi.
Grup 1 dakika içerisinde 2 soru bildi. Bu durumda o grubun kazanacağı puan
500x2=1000 puan olmaktadır.)
Çark-ı
Sözcük Bölümlerinin Anlamı
Pas
: Bu hanelere gelen grup soru sorma hakkını
kaybeder. Sıra diğer gruba geçer.
Hapis
: Burada kendisine hapis gelen grup bir tur
bekler.Bir tur sonunda oyuna dahil olur. Bir gruba aynı oyun içinde 3 kere
hapis gelirse o grup oyunu kaybetmiş sayılır,yarışmadan çıkar ve grubun
puanları o ana dek en az puan alan gruba geçecektir.
Talih
Kuşu : Gruba eğer bu bölüm gelirse anlatma süresi
olarak 2 dakika süre verilecek ve her kartın doğru yanıtı 5000 puan olarak
hanesine yazılacaktır.
İflas
: Eğer bir grup bu bölüme gelirse o grubun
bütün puanları sıfırlanacak.
3.
Öz Değerlendirme
3.a.Materyal
Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlediğimiz Yol ve Araştırma Süreciniz :
Kaygı ve endişelerin azalmasında,özgüvenin
artmasında,eğlenme,yaşam enerjisinin artmasında,kendini ifade
edebilmesinde,sosyal ilişkiler kurmasında,sabır,bekleme gibi kendini kontrol
edebilme becerisine ,işbirliği için materyalimizi yarışma-oyun şeklinde
düzenlemeye karar verdik.
Öğrenme işlemine katılan duyu
organlarımızın sayısı ne kadar fazla ise o kadar iyi öğrenir ve öğrenmelerimiz
o kadar kalıcı olur diyerek görsellik ön planda olan materyal hazırlamaya karar
verdik.
Materyalimizin genel düzeneğini marangoza
yaptırmaya geriye kalan kısımları kendimiz yapmaya karar verdik.
3.b.Materyal
Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaştığınız Güçlükler:
ilk olarak materyalin tasarımı konusunda marangoz
bulmakta sıkıntı yaşadık. Seçtiğimiz konunun materyale uyarlama konusunda da
kararsızlık yaşadık.Son olarak da uygun soru örnekleri çok fazla olduğu için
seçmede zorlandık.
3.b.Sizce
Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar:
Öğrencilerin konuyu sıkılmadan yoğun bir
ilgiyle takip etmelerini ve sürekli dersle meşgul olmalarını sağlar.
Materyalimiz hem öğretmen hem de öğrencinin
rahatça ulaşımına elverişlidir.
İstenilirse materyalimizdeki kısımlara örnek
cümleler yazılarak,bu cümlelerin hangi sözcük türüne ait olduğu
istenilebilir.Bundan dolayı da materyalimizin çok amaçlılık noktasında da güçlü
olduğunu söyleyebiliriz.
Grup olarak oynandığı için öğrenciler
kendilerini sadece öğretmene karşı deği,grup arkadaşlarına karşı da sorumlu
hissetmektedir.Bu da öğrencinin işini daha çok önemsemesine ve daha çok
çabalamasını sağlayacaktır.
3.d.Sizce
Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar:
Materyalimiz üzerinde bulundurduğu çiviler
nedeniyle taşıma açısından ve çok fazla görsellik barındırmadığı için zayıf
olduğunu düşünüyoruz.
3.e.Materyal
İle İlgili Diğer Görüş ve Önerileriniz:
. İstenilirse
her derse uyarlanabilir.
. Materyalimiz
her öğrencinin ulaşımına elverişlidir.
Sorular bu renkli zarfların içerisinde yazmaktadır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder