NOKTALAMA
TAKVİMİ
MATERYAL
RAPORU
Ad Soyad : Cansu GÜNEŞ, Yasemin SEVİPTEKİN, Hilal
AKTAŞ, Ufuk TÖS
Bölüm :
Türkçe Öğretmenliği
1.GENEL BİLGİLER:
Materyalin Adı/Başlığı: Noktalama Takvimi
Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe Dersi
Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi: 5. Sınıf
Materyalin Kullanılacağı Konu: Noktalama
İşaretleri
Materyalin Hedeflediği Kazanım(lar):
·
Uygulamanın görsellik ve eylem içermesi öğrenciler için akılda kalıcılığı
sağlar.
· Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur ve yazılarında bu işaretleri doğru ve yerinde kullanır.
· Noktalama işaretlerinin görevlerini kavrar.
· Okuduğu metinlerde noktalama işaretlerine dikkat eder, metin içi anlam kurar.
· Dinlediklerinde, okuduklarında ve konuşmalarında vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat eder.
· Noktalama işaretlerine dikkat ederek kurallara uygun sesli ve sessiz okumalar yapar.
· Eğlendirerek öğrenciyi güdülemeyi sağlar.
· Noktalama işaretlerinin metne anlam ve dil yönünden katkılarını tartışır.
· Noktalama işaretlerine dikkat ederek okur ve yazılarında bu işaretleri doğru ve yerinde kullanır.
· Noktalama işaretlerinin görevlerini kavrar.
· Okuduğu metinlerde noktalama işaretlerine dikkat eder, metin içi anlam kurar.
· Dinlediklerinde, okuduklarında ve konuşmalarında vurgu, tonlama ve telaffuza dikkat eder.
· Noktalama işaretlerine dikkat ederek kurallara uygun sesli ve sessiz okumalar yapar.
· Eğlendirerek öğrenciyi güdülemeyi sağlar.
· Noktalama işaretlerinin metne anlam ve dil yönünden katkılarını tartışır.
2.İÇERİK BİLGİLERİ:
Materyali Hazırlamada Kullanılacak Malzemeler:
· 2 adet renkli ince
mukavva
· 12 adet karton
· 2 adet tahta
kalemi
· Makas
· 2 adet yapıştırıcı
· Spiral tel
· Cetvel
· Kurşun kalem
· Silgi
Materyalin Yapılışı:
·
30 x 60 olan kartonlara tahta kalemiyle farklı farklı cümleler yazılıp gerekli
yerler boş bırakılır.
·
Spiral teller 12 kartonu tutacak şekilde sabitlenir
·
Mor mukavvalara noktalama işaretleri cetvel yardımıyla gereken ölçülerde
çizilir.
·
Çizilen işaretler makas yardımıyla kesilir.
Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı:
Materyal derste noktalama işaretleri
konusunu öğrencinin kavramasına yardımcı olmak ve bu konuyu pekiştirmek için
kullanılır.
15-20 Kişilik sınıflarda, gönüllüler başta
olmak üzere öğrenciler sırayla tahtaya çıkıp takvimdeki cümleyi okur ve cümleyi
okuduktan sonra, parantez içindeki boşluğa uygun olan noktalama işaretini
koyar. Öğrenci yanlış noktalama işaretini yapıştırırsa öğretmen devreye girer
ve oraya gelmesi gereken işareti belirtip, o işaretin görevlerini tekrar eder.
Öğrencinin doğru noktalama işaretini bulması durumunda öğrenciye "
+ " verilirken, öğrencinin hata yapması durumunda öğrenciye " -
" not verilmez. Etkinlik esnasında öğrencilerin başarı değerlendirmelerine
göre, takvime zor veya daha basit cümleler eklenir.
3.ÖZ DEĞERLENDİRME:
Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde İzlenen Yol ve
Araştırma Süreci:
İlk aşamada 5. Sınıflara hitap edecek
şekilde konu seçildi ve cümleler yaş grubuna uygun şekilde süslendi. Temel
amaca hizmet eden ilgi çekici içeriğe yer verildi. Merak uyandırıcı cümleler
kullanıldı ve öğrenciler teşvik edildi.
Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Güçlükler:
Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Güçlükler:
Yaş
grubuna hitap edecek doğru cümleler bulunurken, kelimelerin daha önce daima
öğrenciler tarafından karşılaşılmış olmasına dikkat edildi. Cümlelerin seviyeye
göre ayarlanmasında doğru seçimi yapabilmek amacıyla çaba gösterildi. Hangi
noktalama işaretinin hangi ağırlıkta etkinliğe eklenmesi konusunda seçici olmak
durumundaydık.
Materyalin
Güçlü Olduğu Noktalar:
Öğrencilerin eyleme dahil olarak
özgüvenlerinin pekişmesi ve aktif olarak öğrenmeleri sağlanır. Görseller
sayesinde öğrenmenin kalıcı olması kolaylaşır. Uygulama daha büyük gruplara
uygulanabilir. Her öğrencinin başarısına göre etkinliğe yeni cümleler
ekleneceğinden, başarısız olan öğrencilerin kendini arka plana atmasının önüne
geçilir.
Etkinliğe dahil olan öğrenci
sayısından dolayı hangi öğrencinin ne kadar başarılı olduğundan emin olmak,
ikinci bir değerlendirme gerektirebilir. Kalabalık gruplara uygulanması
değerlendirme anlamında güçlüklere yol açabilir.
Materyal
ile İlgili Diğer Görüş ve Öneriler:
Bir cümlede birden fazla noktalama
işareti sorularak etkinlik seviyesi daha yoğun ve daha pekiştirici kılınabilir.
Etkinlik Türkçe derslerindeki diğer konulara da dolaylı yoldan hizmet
edebilirdi.
sesli anlatımı olsa daha iyi
YanıtlaSilçok güzel sadece bu sitede var
YanıtlaSil