MATERYAL RAPORU
Ad Soyad: Meryem Tunç, Batuhan Şahin, Berkay
Eren, Evren Bektaşoğlu, Selen Özcivanoğlu
Bölüm: Türkçe Öğretmenliği
Numara: 3221140065, 3221140047, 3221140052,
3221140002, 3221140063
1.
Genel Bilgiler
1.a. Materyalin Adı/Başlığı: Fıkra Albümü
1.b. Materyalin Kullanılacağı Ders: Türkçe
1.c. Materyalin Kullanılacağı Sınıf
Düzeyi: 5. Sınıf
1.d. Materyalin Kullanılacağı Konu: Nasrettin Hoca Fıkraları
1.e. Materyalin Hedeflediği
Kazanımlar: Fıkraların
genel özelliklerini kavrayabilme, konuyu ve anafikri bulabilme, görsel malzeme
üzerinden yaratıcı düşünebilme, okuduğunu/dinlediğini anlama becerisini
geliştirme
2. İçerik Bilgileri
2.a. Materyali Hazırlamada
Kullanılacak Malzemeler: Büyük ve kalın karton, kırmızı keçe kumaş, arka yüzeyi yapışkanlı ve
simli karton, çeşitli renklerde kartonlar, mezura, büyük ve küçük makas, fırça,
fırçayla sürülen yapıştırıcı, fırın tepsisi, renkli ve siyah kalemler, cetvel,
eldiven, yapışan gülen surat görselleri, A4 kağıtları, küçük zarflar, ataçlar.
2.b.
Materyalin Yapılışı: Kırmızı
kalın kartonun her iki tarafından kartonun ortasına kapak payı
bırakıldı,kartonun ortasındaki kitap materyalin sayfalarını yapıştırmak için
boşluk bırakıldı.Daha sonra kapağın ortasındaki her iki taraf içe doğru
kıvrıldı.Krem rengi kartonlar,kitap materyalinin sayfaları için ölçüldü ve en
alttaki kapaklar belli bir ölçüde her iki taraftan ölçülüp çizildi,kalan pay
ikiye bölündü ve kıvrıldı.İşlem belli ölçüde azalarak sekiz kartonda
uygulandı.Bu işlem bitince,kırmızı kalın kapak kartonun ortasında belli bir
ölçülü alana kutudaki özel yapıştırıcı fırça yardımıyla sürüldü ve sayfalar
kapağın ortasına yapıştırıldı.Kitap materyalin kapak tasarımı için;mavi simli
kartonun ters tarafına Nasrettin Hoca figürü çizildi ve küçük makas yardımıyla
kesildi.Kırmızı keçe kumaşı materyalin alt kapağın içinden başlayarak fırın
tepsisi yardımıyla üst kapağı biraz aşarak yapıştırıldı.Kapağın keçesiz kalan
yerine Nasrettin Hoca figürü, kapağı biraz aşacak şekilde yapıştırıldı.On altı
sayfanın en ortasındaki iki yaprağa Nasrettin Hoca resmi çizildi ve boyandı.Her
bir sayfaya ayraç şeklinde Nasrettin Hoca resimleri yapıştırıldı.Materyale
sekiz fıkra yazıldıktan sonra,küçük zarfların içine on altı tane alıştırma ve
etkinlik hazırlandı.
2.c.
Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı: Sınıf dört gruba ayrılır. Her gruba
iki fıkra düşer. İlk olarak birinci gruba ilk fıkra ile ilgili olan çizim ya da
resim gösterilir ve yorumlanması istenir. Eğer fıkrayı bilen varsa sınıfa
anlatır. Bilen çıkmazsa gruptan biri fıkrayı sınıfa okur. Grup üyelerinden
fıkranın konusunu ve anafikrini bulmaları istenir. Daha sonra birinci grup,
ikinci gruba materyalde bulunan fıkrayla ilgili, zarf içindeki iki alıştırmayı
verir. İkinci grup soruları cevaplar. İkinci fıkrayla ilgili görsel, ikinci
gruba yorumlattırılır ve fıkra anlatılır/okunur, konu ve anafikir bulunur. Zarf
içindeki alıştırmalar üçüncü grup tarafından cevaplandırılır. Aynı sıra
izlenerek sekiz fıkra da anlatılır ve sorular cevaplanır. Tüm fıkralar bitince
gruplardan birbirlerine soru hazırlamaları istenir. Her grup en az iki soru
hazırlar ve bunlar diğer gruplarca cevaplandırılır. Bu çalışmanın sonunda,
dersi işleyen tarafından önceden hazırlanmış olan çalışma kağıdı tüm gruplara
dağıtılır. En çok doğru cevabı veren grup ödüllendirilir.
3.
Öz Değerlendirme
3.a. Materyal Planlama ve
Geliştirme Sürecinde İzlediğiniz Yol ve Araştırma Süreciniz: Önce konu belirlendi ve
sınırlandırıldı. Nasıl bir materyal oluşturulacağına karar verildi. İnternetten
araştırma yapıldı. Fıkralar arasından seçim yapıldı. Seçilenlerle ilgili
görseller belirlendi ya da çizildi. Fıkralar el yazısı ile yazıldı.
Alıştırmalar hazırlandı ve materyale eklendi.
3.b. Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaştığınız
Güçlükler: Malzemelerden bazılarının temin edilmesinde zorluk yaşandı.
3.c. Sizce Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar: Görsellerle
desteklenmiş olması, grup hâlinde ve eğlenerek öğrenmeye fırsat tanıması
3.d. Sizce Materyalin Zayıf Olduğu Noktalar: Hedeflenenden daha
küçük boyutta olması ve görsellerin istenilen canlılıkta olmaması
3.e. Materyal ile İlgili Diğer Görüş ve Önerileriniz: Hem hazırlık
hem de sunum aşamasında daha fazla zaman olsaydı fıkralar üzerinden bazı
dilbilgisi konuları da öğretilebilir ve fıkralarla ilgili düşünce yazılarına da
materyalde yer verilebilirdi.
4. Materyalin Fotoğrafı:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder