MATERYAL RAPORU
Ad Soyad : 32211400 Meriem MATHLOUTHİ
3221140069 Handenur AKTAN
3221140014 Edanur TOPCİ
3221140031 Esra ÖZ
Bölüm : Türkçe Öğretmenliği
1.Genel Bilgiler :
1.a. Materyalin Adı : Günlük Hayatımızda Rastladığımız Anlatım Bozuklukları
1.b. Materyalin Kullanılacağı Ders : Türkçe
1.c . Materyalin Kullanılacağı Sınıf Düzeyi : 8.Sınıf 2. Yarıyıl (Mayısın 2.Haftası-
Haziranın 2.Haftası)
1.d. Materyalin Kullanılacağı Konu : Anlatım Bozuklukları
1.e. Materyalin Hedeflediği Kazanımlar :
Gündelik hayatta karşılaşılan anlatım bozukluklarını kavrar ve örnek verir.
Gündelik hayatta karşılaşılan anlatım bozukluklarını düzeltir.
2. İçerik Bilgileri :
2.a. Materyali Hazırlamada Kullanılan Malzemeler : A-4 Kağıdı, Renkli Kartonlar
Makas, Yapıştırıcı
2.b. Materyalin Yapılışı : Öncelikle gündelik hayatta sıklıkla yaptığımız anlatım
bozukluklarını araştırdık. Daha sonra bulduğumuz görselleri A-4 kağıdına
aktardık. Aktardığımız görsellerin dikkat çekiciliğini arttırmak maksadıyla renkli
kartonlara yapıştırıcı yardımıyla yapıştırdık.
2.c. Materyalin Derste Nasıl Kullanılacağı : Konunun giriş kısmında öğrencilerin
konuya dair hazırbulunuşluluk durumunu ölçmek maksadıyla kullanılmakla
beraber asıl amaç konunun gündelik hayata yansımalarına vurgu yaparak
öğrencilerin dikkatini çekmektir. Bu materyal öğrenci ve öğretmen etkileşimi içerisinde karşılıklı sohbet havası içinde öğrencilere konuyu sevdirmek amacıyla gündelik hayattan kesitler sunarak yaparak yaşayarak öğrenmelerine yardımcı olmak amacıyla tasarlanmıştır.
3. Öz Değerlendirme :
3.a. Materyali Hazırlama Sürecinde İzlediğiniz Yol ve Araştırma Süreci :
Konunun materyale dönüştürülebilmesi için oldukça uzun bir düşünme
sürecinden sonra görselleri kullanarak akılda kalıcığı sağlamak için küçük afişler
yapmaya karar verdik. Daha sonra konunun gündelik yaşama yansımalarını
düşünerek tarama çalışmalarını yaptıktan sonra görsel seçimlerini
gerçekleştirdik. Görsellerin ilgi çekici olmasına özen gösterdik.Alınan renkli
kartonları görsellerin arkasına canlı renkler kullanarak göze hitap edilir kılmaya çaba gösterdik.
3.b. Materyal Planlama ve Geliştirme Sürecinde Karşılaşılan Güçlükler :
Bu konu da tek sıkıntımız fikir üretmek oldu. Konunun zor olması ve öğrenci
kitlemizin bilişsel gelişimini göz önünde bulundurarak materyal düşünmek
ve üretme sürecine girmek bizi zorladı.
3.c . Materyalin Güçlü Olduğu Noktalar : Materyalin çocukların seviyesini hitap
ettiğini ve dikkat çekici olduğunu düşünüyoruz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder