MATERYAL RAPORU
Ad-Soyad: Umut
Erdem (3221140003), Barış Keskin (3221140049), Serhat Köse (3221140066), Ozan
Sezmiş (3221140012)
Bölüm:
Türkçe Öğretmenliği
1. Genel Bilgiler
1.a. Materyalin Adı:
Türk Bayrağında Hava Durumu
1.b. Materyalin Kullanılacağı Ders:
Türkçe
1.c. Materyalin Kullanılacağı Sınıf
Düzeyi: 8. Sınıf
1.d. Materyalin Kullanılacağı Konu:
Dinleme Becerisi
1.e. Materyalin Hedeflediği
Kazanımlar: Öğrenci dinleme becerisinin ne düzeyde
olduğunu görür. Öğrenci konsantrasyonunu, dinleme becerisini ve hafızasını
geliştirir. Öğrenciler zihinsel ve düşünme becerilerini arttırır. Öğrenci etkili
dinleme alışkanlığı kazanır.
2. İçerik Bilgileri
2.a. Materyali Hazırlamada
Kullanılacak Malzemeler: Kalem, not kâğıtları, strafor,
hava durumu içeren bir video, iğneler, kırmızı pullar.
2.b. Materyalin Yapılışı:
İğneler ve pullar aracılığıyla strafora Türk bayrağı şekli verilir. Video
dinlenerek not kâğıtlarına 20 boşluk doldurmalı soru yazılır. Not kâğıtları
strafora asılır.
2.c. Materyalin Derste Nasıl
Kullanılacağı: Sınıfa videoyu dinlerken not tutmaları
söylenir. Sınıf 4 gruba ayrılır. Video dinlendikten sonra her gruptan beşer
gönüllü seçilir. Gönüllü tahtaya kalkmadan önce birden yirmiye kadar olan
sayılardan birini seçer. O sayı hangi soruya denk geliyorsa gönüllü onu
cevaplar. Soruyu doğru bilenlere artı atılır. En çok doğru yapan grup kazanır.
3. Öz Değerlendirme
3.a. Materyal Planlama ve
Geliştirme Sürecinde İzlediğiniz Yol ve Araştırma:
Konu
belirlendi. Nasıl bir materyal oluşturulacağına karar verildi. İnternetten araştırma
yapıldı. Video seçildi ve materyalle birlikte sunuldu.
3.b Materyal Planlama ve Geliştirme
Sürecinde Karşılaştığınız Güçlükler:
Uygun
bir video bulmakta zorluk yaşandı.
3.c. Sizce Materyalin Güçlü Olduğu
Noktalar:
Video
ile desteklenmiş, grup halinde ve katılımın yüksek olması.
3.d Sizce Materyalin Zayıf Olduğu
Noktalar:
Video
akışının hızlı olması öğrencileri not tutarken zorlayabiliyor.
4. Materyalin Fotoğrafı:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder